logo
امروز : سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۱۲۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس علوم سیاسی:

ارتباط ایران با کشورها نشان اقتدار است

ارتباط-ایران-با-کشورها-نشان-اقتدار-است
کارشناس علوم سیاسی گفت: ارتباط ایران با ساير کشورها نشان اقتدار است و پشتوانه مردمی را به دنبال دارد و ملت ایران با اتحاد و همبستگی که دارند تابع فرمایشات رهبر عزیز انقلاب هستند و ایشان را هرگز تنها نخواهند گذاشت.

علی‌پناه قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه کشور ایران ارتباط قوی با دیگر کشورهای دوست و همسایه دارد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی کشورمان وابستگی به غرب را تعطیل و در جهت خودکفایی پیش رفت و با بسیاری از کشورها داد و ستد اقتصادی و تجاری دارد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و تا‌کنون موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همه معاهدات ما با کشور روسیه رو به جلو و پیشرفت بوده و در کل سیاست خارجی کشور به سه بازه زمانی قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: کشور ایران در زمان حاضر همانند قاجار و یا پهلوی نیست و همه قراردادها با رعایت احترام متقابل نیاز استراتژیک دو طرف در حال انجام بوده و ایجاد روابط دوستانه با جهان مخصوصاً کشورهای همسایه باعث تقویت نیروی نظامی می‌شود و این نکته را نباید فراموش کرد که ایران در خاورمیانه حرف اول را می‌زند و با اکثر کشورها رابطه دوستانه و اقتصادی دارد.

کارشناس سیاسی افزود: ایران به‌لحاظ تجهیزات نظامی جزو برترین‌ها بوده و خود در این عرصه به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در معاهدات اخیر سفر رئیس جمهور و رئیس مجلس به دوشنبه پایتخت تاجیکستان شاهد بودیم که موضوع اصلی انتقال گاز، انرژی و آب بود که خیلی ارزشمند است، ادامه داد: اگر بتوانیم آب کشور تاجیکستان را از طریق ترکمنستان به شرق کشور هدایت کنیم مشکلات آب در شرق کشور حل خواهد شد.

قره‌باغی با بیان اینکه همان‌طور که شهید رئیسی با ورود به گروه‌های قدرتمند اقتصادی باعث آشنا شدن بسیاری از کشورها با ایران و انرژی‌های آن شد، عنوان کرد: از جمله شانگ‌های و بریکس که در واقع (دو بال اقتصادی و امنیتی قدرت‌ها و کشورهای نوظهور را شامل می‌شوند) و ایران عضو این گروه است.

وی بیان کرد: این دو گروه ارزش اقتصادی بالایی دارند و ترکیه تاکنون موفق نشده وارد این گروه‌های اقتصادی شود و این اقتدار و عزت ایران را نشان می‌دهد که توانسته به مرحله و درجه‌ای در میان سایر کشورهای منطقه برسد و به این موفقیت افتخار کند.

کارشناس سیاسی ادامه داد: چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند؛ نباید کشور در بن‌بست قرار بگیرد و بنا نیست که ما به دنبال غربی‌ها باشیم و از آن‌ها تبعیت کنیم بلکه باید روی پای خود بایستیم تا جهان نظاره‌گر این اقتدار باشد.

وی گفت: با تحریم‌هایی که علیه ایران انجام شد دانشمندان و دست‌اندرکاران کشور دست در دست هم خالق بهترین آثار و کشفیات مختلف شدند نمونه آن واکسن برکت در ایام کرونا بود که یک تولید ملی را دربر داشت.

کارشناس سیاسی اضافه کرد: طبق قرارداد ۲۵ ساله با چین که با دستور مستقیم مقام معظم رهبری انجام گرفت و نوعی استراتژی و راهبرد خروج از بن‌بستی بود که غرب‌گرایان و به زعم خود در برابر پیشرفت کشور قرارداده بود بدانند در این رویداد کشور چین متعهد شد در قبال خرید محصولات فرآوری شده از کشورمان در خصوص ساخت اسکله‌های نفتی، صنایع پتروشیمی‌، راه‌سازی و سایر صنایع مورد نیاز دیگر همکاری لازم را با کشورمان داشته باشد و این یک معاهده برد برد خواهد بود.

قره‌باغی افزود: قراردادهای متعددی در راستای پیشرفت کشور با دولت‌های مختلف بسته شده و اخیراً سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان را ناظر بودیم و ناگفته نماند که وی از همرزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بوده و حضور آن در لبنان باعث دلگرمی مردم منطقه و جبهه مقاومت خواهد بود.

وی ابراز کرد: پشتوانه مردمی عزت و اقتدار کشور را به دنبال دارد و ملت ایران با اتحاد و همبستگی که دارند و بنا بر فرمایشات رهبر عزیز انقلاب؛ با عزت، مصلحت و حکمت در اوج قدرت و اقتدار خواهيم بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۰
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۹
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹